Tuesday, December 12, 2017

Ο κρητικός παλαιστής Κώστας Κυπραίος που διαπρέπει στον Παναθηναϊκό


Η Ελληνορωμαϊκή πάλη είναι από τα αρχαιότερα αθλήματα στην Ελλάδα. Ακόμα και τώρα, που οι νέοι συνηθίζουν να επιλέγουν μπάσκετ ή ποδόσφαιρο για την αθλητική τους ενασχόληση, το άθλημα αυτό έχει μια σωστή υποδομή παλαιστών.
Μπορεί η πάλη να μην είναι τόσο διαδεδομένη στην Κρήτη, ωστόσο ο μοναδικός «στυλοβάτης» που την κρατά ακόμη σε υψηλό επίπεδο, είναι ο ιστορικός, με πολλές διακρίσεις, παλαιστικός σύλλογος Μίνωας.
Ο Μίνωας στεγάζεται στο Παγκρήτιο στάδιο και δραστηριοποιείται στο Ηράκλειο από το 2011. Σε αυτό το διάστημα μέχρι σήμερα έχει κατακτήσει 40 πανελλήνια μετάλλια, ενώ κυριαρχεί κατά κράτος στα παγκρήτια πρωταθλήματα. Οι προπονητές της ομάδας Χριστόφορος Δημήτριος και Χριστόφορος Κωνσταντίνος κατάφεραν μόλις σε μια εξαετία να ανεβάσουν τον σύλλογο στις 8 καλύτερες ομάδες της Ελλάδας στην Ελληνορωμαϊκή πάλη.
Σημαιοφόρος του Μίνωα και της κρητικής πάλης είναι ο πρωταθλητής Κυπραίος Κωνσταντίνος, ο οποίος έχει 5 πανελλήνια μετάλλια. Είναι μέλος της Εθνικής Ελλάδος από το 2012, κατάφερε να βγει 4ος Μεσογειονίκης στο Μεσογειακό πρωτάθλημα της Σερβίας το 2014, ακόμη είναι 12ος στην Ευρώπη και 15ος στον κόσμο, ενώ αγνοεί την ήττα σε παγκρήτια πρωταθλήματα, χωρίς να έχει χάσει πόντο εδώ και 5 χρόνια.
Αναγνωρίζοντας το ταλέντο του, ο Παναθηναϊκός τον προσέγγισε και συμφώνησε μαζί του. Έτσι από την νέα χρονιά ο Κώστας Κυπραίος θα αγωνίζεται με τα χρώματα του «τριφυλλιού» το οποίο είναι υπερδύναμη στην Ελληνική πάλη. Είχαμε την χαρά να συναντήσουμε τον ίδιο και να μας παραχωρήσει την πρώτη του συνέντευξη μετά από την συμφωνία του με τον Παναθηναϊκό.
Κώστα καλησπέρα, είσαι ένας νέος αθλητής καθώς ανήκεις στην πάλη 6 χρόνια, τι πιστεύεις ότι σε βοήθησε να διακριθείς τόσο νωρίς;
«Καλησπέρα Μανώλη, σίγουρα για να πετύχεις χρειάζεσαι πάντα πολύ ταλέντο αλλά νομίζω ο κύριος λόγος είναι το ότι ήμουν τυχερός και βρέθηκα ίσως στην μοναδική ομάδα στην Κρήτη που κάνει αληθινό πρωταθλητισμό. Οι προπονητές μου με στήριξαν και με βοήθησαν να υπομείνω αρκετές στερήσεις. Ήταν πάντα δίπλα μου σαν οικογένεια και αυτό ήταν το παν».
Πως γνώρισες την Πάλη;
«Ο παππούς μου που ήταν από προσφυγική οικογένεια μου έλεγε συχνά για τους «Πεχλιβάνηδες» που ήταν παλαιστές στην Τουρκία , πολλοί Έλληνες ήταν πεχλιβάνηδες καθώς έτσι εξασκούσαν χωρίς να κινούν τις υποψίες των Τούρκων. Είχα  συγγενείς πεχλιβάνηδες και ήταν το όνειρο  του παππού μου να γίνω και εγώ. Αυτός με έφερε στον Μίνωα και ζήτησε από τον προπονητή μου  να με κάνει πρωταθλητή. Ελπίζω από εκεί ψηλά που βρίσκεται να με βλέπει και αν είναι χαρούμενος».

Ξέρουμε πλέον ότι έχεις έρθει σε συμφωνία με τον Παναθηναϊκό και ότι από την νέα σεζόν θα αγωνίζεσαι με τα χρώματα των πρασίνων. Είναι μια δικαίωση αυτό για σένα;
«Ναι, είναι μια δικαίωση και μια αναγνώριση των κόπων μου, αλλά καταλυτικό ρόλο σε αυτή την μεταγραφή έπαιξε ο προπονητής μου, Χριστόφορος Κωνσταντίνος ο οποίος είναι εδώ και 2 μήνες συνεργάτης και προπονητής του Παναθηναϊκού στην Κρήτη, πράγμα που έκανε την μεταγραφή μου πιο εύκολη».
Τι περιμένεις από τον εαυτό σου ύστερα από αυτό;
«Πρώτα απ'όλα θέλω να είμαι καλά, μπαίνω στην κατηγορία των αντρών και ξέρω ότι έχω να αντιμετωπίσω μεγάλους αθλητές με τεράστια εμπειρία. Στόχος μου είναι να μείνω στις καλές εμφανίσεις και να αποκτήσω όση περισσότερη εμπειρία και τεχνογνωσία  από τον νέο μου σύλλογο, για να γίνομαι καλύτερος μέρα με την μέρα»
Είναι δύσκολος ο αποχαιρετισμός με τον σύλλογο που σε δημιούργησε;
«Καθόλου, γιατί δεν είναι αποχαιρετισμός. Θα μείνω Κρήτη και θα γυμνάζομαι στην ίδια  παλαίστρα, με την μόνη διαφορά ότι θα ανεβαίνω για προετοιμασίες με τον Παναθηναϊκό 3-4 φορές το χρόνο όπου εκεί θα γυμνάζομαι με πολύ σημαντικούς αθλητές, όπως ο Νίκος  Λέων που είναι και ο πρωταθλητής ανδρών στην κατηγορία μου».
Πόσο δύσκολο είναι πια να κάνεις πρωταθλητισμό; Έχεις βοήθεια από την πολιτεία;
«Ελπίζω να κάνεις πλάκα, η πολιτεία απλά δεν υπάρχει, ότι κάνουμε το κάνουμε με ιδιωτικές χορηγίες και με δικά μας χρήματα, ο αθλητής που διακρίνεται σήμερα είναι δύο φορές  πρωταθλητής, καθώς έχει να αντιμετωπίσει ένα εχθρικό κράτος προς τον ερασιτεχνικό αθλητισμό».
Τι είναι η παλαίστρα για εσένα;
«Τόπος χαλάρωσης, ένα μέρος που με ολοκληρώνει».
Ποιά είναι τα οφέλη κάποιου που ασχολείται με την Πάλη; Τι συμβουλεύεις τα νέα παιδιά;
«Τεράστια, πρώτα σωματική και πνευματική υγεία, πειθαρχεία και κοινωνικοποίηση. Όποιο παιδί θέλει να γυμναστεί πραγματικά, να μάθει να αγωνίζεται τη ζωή, πρέπει να κάνει Ελληνορωμαϊκή πάλη. Εδώ μαθαίνει να ξανασηκώνεται όσες φορές κι αν πέσει κάτω».
Που θα σε βρούμε να γυμνάζεσαι;
«Στο Παγκρήτιο στάδιο, στην θύρα 15 στους καλύτερους (γέλια), στο Μίνωα που πλέον είναι και ακαδημία του Παναθηναϊκού».

Μάνος Νικηφοράκης (Σπουδαστής δημοσιογραφίας ΙΕΚ ΑΚΜΗ Ηρακλείου)