Tuesday, April 11, 2017

Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟΥΣ ΘΑΡΡΑΛΕΟΥΣ

Είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους κολυμβητές της Ελλάδας. Διαπρέπει και τιμά το εθνόσημο όσο λίγοι αθλητές, έχοντας περάσει δύσκολα παιδικά χρόνια. Από πολύ μικρός χειρίστηκε αγχωτικές καταστάσεις με αυτοπεποίθηση και θάρρος, στοιχεία τα οποία τον έφεραν στην καταξίωση, δείχνοντας πως είναι ένας πραγματικός μαχητής της ζωής. Ο λόγος για τον Κριστιάν Γκολομέεβ, ο οποίος μίλησε στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ Κρήτης και τοποθετείται στα στοιχεία εκείνα που τον έχουν φέρει στην κορυφή.

Πιο συγκεκριμένα ο νεαρός κολυμβητής αναγκάστηκε να ωριμάσει πολύ νωρίς αφού η ζωή πολλές φορές γίνεται σκληρή. Την μητέρα του δεν την γνώρισε καθώς ένα λάθος στην γέννα ήταν αίτια να της στοίχισε τη ζωή , στα 17 του έχασε τον πατέρα και προπονητή του Τσέτσο Γκολομέεβ από καρκίνο. Μετά απ’ όλα αυτά ο Κριστιάν επέλεξε να μετακομίσει στον Πειραιά και να αγωνίζεται στον Eθνικό με προπονητή τον Άκη Οικονόμου ,αργότερα μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες οπού ζει μέχρι σήμερα αφού φοιτά στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα.

Πως νιώθεις που εκπροσωπείς την Εθνική μας μέσω της κολύμβησης;
Νιώθω περήφανος που εκπροσωπώ την Εθνική μας ομάδα, το να κολυμπάω με τα χρώματα της Ελλάδας ήταν κάτι που ήθελα πολύ από μικρός

Ποιος σε παρότρυνε να δεχτείς την υποτροφία της Αλαμπάμα;
Δικιά μου απόφαση ήταν να δεχτώ την υποτροφία και θεωρώ ότι ήταν η πιο σωστή απόφαση που έχω πάρει μέχρι στιγμής.

Και τι ακριβώς σπουδάζεις εκεί;
Σπουδάζω exercise sports science. ( Είναι περίπου σαν τα ΤΕΦΑΑ)

Οι αθλητικές εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ πως είναι; Σε ρωτάω γιατί όπως και εσύ ξέρει στην Κρήτη υπάρχει μια αδυναμία στο θέμα αυτό.
Οι αθλητικές εγκαταστάσεις εδώ είναι πολύ καλές, ότι χρειάζομαι το έχω και αυτό είναι πολύ σημαντικό για έναν αθλητή. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με την θέρμανση του νερού όπως έχουμε στην Ελλάδα. Επίσης στο πανεπιστήμιο μας έχουμε ένα από τα μεγαλύτερα γυμναστήρια στην Αμερική και βρίσκεται δίπλα από το κολυμβητήριο μας όποτε τα έχουμε όλα κοντά μας και δεν χρειάζεται να διανύουμε μεγάλες αποστάσεις για να κάνουμε την προπόνηση μας.

Αναδείχτηκες πρωταθλητής στο κολεγιακό πρωτάθλημα στα 50μ. ελεύθερο αγωνιζόμενος για το πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα… πως νιώθεις που είσαι ο πρώτος Έλληνας που καταφέρνει τέτοια διάκριση στο κολεγιακό πρωτάθλημα των ΗΠΑ;
Είναι μεγάλη μου τιμή που είμαι ο πρώτος Έλληνας που καταφέρνει να κερδίσει σε ατομικό αγώνισμα στο κολεγιακό πρωτάθλημα (NCCA) των ΗΠΑ.

Έχεις καταφέρει να πάρεις μέρος σε δυο Ολυμπιάδες μια στο Λονδίνο το 2012 και τώρα πρόσφατα στο Ρίο… Πως νιώθεις που σε τόση μικρή ηλικία έχεις καταφέρει να συμμετέχεις στον πιο σπουδαίο θεσμό του αθλητισμού;
Δεν μπορώ να περιγράψω τα συναισθήματα μου, είναι κάτι που πρέπει να το ζήσεις για να καταλάβεις. Η Ολυμπιάδα είναι στόχος κάθε αθλητή και είμαι πολύ χαρούμενος που κατάφερα να πάω στην πρώτη μου Ολυμπιάδα σε τόσο μικρή ηλικία. Δεν είχα βέβαια πολύ εμπειρία στα 19 μου αλλά το χάρηκα πάρα πολύ.

Ο πατέρας σου ο Τσετσο-Γκολομέεβ ήταν από τους πιο καλούς προπονητές στην Κρήτη και ξέρω ότι ήταν και δικός σου προπονητής, πιστεύεις ότι είναι ένας λόγος που έχεις φτάσει τόσο ψηλά;

Ο πατέρας μου είναι ο λόγος που έχω φτάσει τόσο ψηλά και τα περισσότερα πράγματα που ξέρω για την κολύμβηση τα έχω μάθει από τον πατέρα μου όλα αυτά τα χρόνια που ήταν προπονητής μου.

Το ότι έχασες σε ηλικία 17 ετών τον πατέρα θεωρείς ότι ήταν αυτό που σε ωρίμασε ώστε να πάρεις τόσο σημαντικές αποφάσεις όπως το να εγκαταλείψεις την Κρήτη και να μετακομίσεις στον Πειραιά;
Ναι, όταν έχασα τον πατέρα μου αποφάσισα ότι θέλω να συνεχίσω να κολυμπάω και πίστεψα ότι στην Αθήνα θα έβρισκα καλύτερες εγκαταστάσεις και προπονητές. Αυτή η απόφαση ήταν επίσης μια από τις πιο σημαντικές αποφάσεις που έκανα για την ζωή μου.

Θεωρείς ότι όλο αυτό το ταλέντο είναι κληρονομικό από τον πατέρα σου;
Πιστεύω πως έχω πάρει κάποια πολύ καλά στοιχεία από τον πατέρα μου αλλά ρόλο έχει παίξει και η σκληρή δουλειά.

Επόμενοι στόχοι; Ίσως οι Ολυμπιακοί αγώνες του 2020 στο Τόκυο;
Ο επόμενος μου στόχος είναι το παγκόσμιο αυτό το καλοκαίρι αλλά σίγουρα ο μεγάλος στόχος είναι το Τόκυο 2020.

Τέλος, έχεις σκοπό να επιστρέψεις Ελλάδα όταν τελειώσεις τις σπουδές σου;
Εξαρτάται το αν θα γίνουν καλυτέρα τα πράγματα στην Ελλάδα και τον αν θα μπορούν να μου προσφέρουν αυτά που χρειάζομαι για να προπονηθώ.

Κλεοπάτρα Μαμουνάκη
(Σπουδάστρια Δημοσιογραφίας, ΙΕΚ ΑΚΜΗ Κρήτης)